דרשות וועגן אפהיטן קינדער פון חזירים -  Rabbi Nuchem Rosenberg's Hotline

אל תגעו במשיחי Dedicated to fighting pedophilia in Jewish communities worldwide

ברוכים הבאים Beruchim Haboim -

נייער האטליין נומער - New Hotline Number

איך האב בעזרת השם א נייעם נומער פאר די האַטליין ‑ With G-d's help I have a new Hotline number

262-3714 (951)

מען ברויך מער נישט צו רופען נאכאמאל ווען מען וויל הערן אן אנדערען שיעור
עס וועט זיין א menu אויסצוקלויבען וועלכען שיעור מען וויל הערען.
צוריק צו גיין צו דער הויפט מעניו דריקט 0 אדער #
צו גיין פאראויס א האלבע מינוט דריקט 3 - צו גיין צוריק א האלבע מינוט דריקט 2 - צו ווארטען (pause) דריקט 8
It will not anymore be necessary to call again when you want to listen to another shiur
There will be a menu to select the shiur you want to hear

# To return to the MAIN MENU press 0 or
To move 30 seconds forward, press
3 - To move 30 seconds backwards press 2 - To pause press 8

איר קענט אויך לאזען א מעסעדזש אין באקס 101 You can also leave a message in Box 101 -

מספר חדש – נייער נומער – בארץ ישראל

מען דארף שוין נישט רופן קיין חו"ל צו הערן דעם האטליין

לא צריכים כבר לחייג לחו"ל להאזין ל"הוטליין"

חייג - רופט: 079-934-1421

________________________________________

OLD Hot-line at 712 432-8788
For Yiddish key in 11211# then 0# - For English key in 11206# then 0# - For Hebrew key in 10952 then 0#
To Pause click 1 - To jump forward click 6 - To move backwards click 4
___________________________________________

באזוכערס זייט ה' פ' שלח, כ"א סיון, תש"ע - Visitors since June 3, 2010

Hit Counter

Hit Counter

באזוכערס זייט מוצש"ק פ' תולדות, ד' כסלו, תשע"ז — Visitors since Dec. 3, 2016

page visitor counter

who is online counter blog counter

To receive a TEXT MESSAGE when there is a NEW SHIUR, text: follow NRHotline, to 40404

Warning! My Twitter account is @NRHotline, all others are fake

__________________________


Rabbi Nuchem Rosenberg - הרב ר' נחום ראזענבערג שליט"א

____________________________________________________________________________

?Do you know where your children are

אויב איינער מאלעסטעד דיך אדער דיין קינד, רוף דעם נומער: 718-330-5600 NYPD Sex Crimes Unit,

If someone molests you or your child Call : NYPD Sex Crimes Unit, 718-330-5600

In other areas, call the appropriate Law Enforcement Authorities

__________________________________________

תקנות פון בלאג: יעדער קען שרייבען תגובות, אבער נישט קיין ניבול פה, באליידיגען אדער סטראשענען, ווער עס וועט נישט איינהאלטען די תקנות וועט מען חוסם זיין.
.Rules of the Blog: Everybody is welcome to write comments, however no vulgar language, insults or threats will be tolerated, you will be banned immediately
Do NOT keep changing your Nick when writing comments, I can recognize you and will ban you
If you are aware of any molestation in the Jewish community, please report it to the proper authorities, and then please send us an emil with as many details as possible, so we can follow up and warn the Tzibur
This Blog is here for a purpose - to fight pedophilia and znus, not for snide remarks, filthy comments or threats

וועם עס געפעלט נישט וואס איך שרייב אדער זאג אויף דע האטליין האט א ברירה זיך זעצן לערנען

איך וויל קיינעם נישט מכשיל זיין מיט ביטול תורה – איך בין נאר דא צו ברענגען א תועלת פאר אידישקייט

________________________________________________________________________________________________________________________


_______________________________________________________________________________________________________________________
קליקט דא צו הערען די שיעורים

Click Here to Listen to The Lectures

________________________________________________________________________________________________________________________

7/17/2012

ווי רבנים ווען רבנים


דער נביא הושע זאגט: כִּי זָנְתָה אִמָּם, ווייל זייער מוטער (די אידען) האט מזנה געוועהן, הֹבִישָׁה הוֹרָתָם זייערע רבנים זענען פארשעמט געווארען (ווייל פאר דעם פאלק האבען זיי געזאגט אז מען טאר נישט טאהן די אלע זאכען אבער זיי אליינס זינדיגען).
נישט קיין חילוק ווער דער מנובל איז זענען די רבנים אלעס שולדיג – און דייקא די ערלעכע, ווייל אויף דע שקצישע רבנים ווייסט דאך דער עולם ווער זיי זענען, און זייער ווארט איז סייווי נישט קיין ווארט, אבער די ערלעכע וואס וואלטען יא געקענט אויפטוהן, זיי וועט מען שמייסען.
דער הייליגער חתם סופר זאגט:אין מסכת סוכה דף לב עמוד א
ציני הר הברזל כשרות וכו'. יש להסביר ע"ד דרוש אגדה כלפי שאחז"ל פ' במה בהמה שהאנשי' שקיימו התורה מאל"ף ועד תי"ו ונענשו על עון תוכחה שלא מיחו ואמרו עוד במס' שבת היו שריה כאילים לא מצאו מרעה מה אילי' ראשו שלזה בצד זנבו שלזה אף שרים שבאותו הדור כבשו פניהם בקרקע ולא מיחו זה בזה ע"כ י"ל הני ציני הר הברזל רומזו לאלו שראשו של זה מגיע לעיקרו של זה ונושא פנים ואינו מוחה ומ"מ כשרי' הם שקיימו התורה מאל"ף ועד תי"ו והם בפתחה של גהינם על שלא מיחו:
דעם פראבלעם פון זיך שעמען וואלטען די ערלעכע רבנים און רעבעס אויך געקענט זייער גרינג מתקן זיין. זיי ברויכען נאר ארויסקימען מיט א הכרזה אז עס איז נישט קיין חרפה אז מען האט איינעם אדער איינע מאלעסטעט. אדרבה, אז ער איז באלד געגאנגען אויף טעראפי און געלאזט דעם פוגע איינזעצען, איז ער א העלד (Hero) און עס איז א זכות זיך מיט עהם משדך צו זיין, וואלט מען נישט מער געהאט דעם פראבלעם פון די רשעים מאלעסטען נאך אין נאך אין נאך קינדער און בחורים וגם בתולות.
טאמער מיינט עטץ אז עס איז דא צופיל ערלעכע רבנים, קוקטס אריין אין נביא יחזקאל (פרק ט' פסוקים ד-ח):
(ד) וַיֹּאמֶר יְקֹוָק אֵלָיו עֲבֹר בְּתוֹךְ הָעִיר בְּתוֹךְ יְרוּשָׁלִָם וְהִתְוִיתָ תָּו עַל מִצְחוֹת הָאֲנָשִׁים הַנֶּאֱנָחִים וְהַנֶּאֱנָקִים עַל כָּל הַתּוֹעֵבוֹת הַנַּעֲשׂוֹת בְּתוֹכָהּ: (ה) וּלְאֵלֶּה אָמַר בְּאָזְנַי עִבְרוּ בָעִיר אַחֲרָיו וְהַכּוּ אַל תָּחֹס עֵינְכֶם וְאַל תַּחְמֹלוּ: (ו) זָקֵן בָּחוּר וּבְתוּלָה וְטַף וְנָשִׁים תַּהַרְגוּ לְמַשְׁחִית וְעַל כָּל אִישׁ אֲשֶׁר עָלָיו הַתָּו אַל תִּגַּשׁוּ וּמִמִּקְדָּשִׁי תָּחֵלּוּ וַיָּחֵלּוּ בָּאֲנָשִׁים הַזְּקֵנִים אֲשֶׁר לִפְנֵי הַבָּיִת: (ז) וַיֹּאמֶר אֲלֵיהֶם טַמְּאוּ אֶת הַבַּיִת וּמַלְאוּ אֶת הַחֲצֵרוֹת חֲלָלִים צֵאוּ וְיָצְאוּ וְהִכּוּ בָעִיר: (ח) וַיְהִי כְּהַכּוֹתָם וְנֵאשֲׁאַר אָנִי וָאֶפְּלָה עַל פָּנַי וָאֶזְעַק וָאֹמַר אֲהָהּ אֲדֹ-נָי יְקֹוִק הֲמַשְׁחִית אַתָּה אֵת כָּל שְׁאֵרִית יִשְׂרָאֵל בְּשָׁפְכְּךָ אֶת חֲמָתְךָ עַל יְרוּשָׁלִָם:
דער אויבערשטער האט געהייסען יחזקא' זאל מאכען א צייכען אויף די שטערענס פון די ערלעכע וואס זיפצען און קרעכצען אויף די אלע תועבות ר"ל. וויפיל אזעלכע האט ער געטראפען? זיך אליינס!

Relative or Friends Responsible in More Than Half of Cases
Published July 16, 2012, issue of July 20, 2012.
Recent media accounts of child sexual abuse in Brooklyn’s Orthodox community have highlighted the threat victims face from teachers, rabbis and yeshiva staff as perpetrators, and the special pressures — even intimidation — they face from community leaders not to report such cases to secular law enforcement.
But a list of child sexual abuse cases in that community suggests that another source of pressure, even closer to home, may be at least as important.
The list, released by Brooklyn District Attorney Charles Hynes earlier this year, describes 97 abuse cases that Hynes says he prosecuted over the last three years. According to the data, 20% of these cases involved family members — usually fathers, brothers or uncles — and another 37% involved a perpetrator who was a friend or acquaintance.
By contrast, only about 12% of the cases appeared to involve rabbis, bar mitzvah tutors, counselors or yeshiva employees, including janitors and security guards. The next largest group of perpetrators consisted of strangers, who accounted for about 17% of Hynes’s Orthodox-related prosecutions.
The information from Hynes’s list must be treated with caution for a number of reasons. Some cases — Hynes’s office won’t say which — include adult victims while others involved non-Jewish perpetrators or victims. But according to Rhonnie Jaus, the head of Hynes’s sex crimes division, the “vast majority” of cases described are those of Orthodox children.
Hynes has also refused to release the names of the perpetrators, making an assessment of the professional positions of those described as family members impossible. Also, rabbis and other authority figures may make up a larger proportion of offenders than the list indicates, but not be present on it simply because people are too scared to report them.
Nevertheless, according to specialists in the field of child abuse, the data are consistent with what is known about such abuse more broadly. Cases involving ultra-Orthodox authority figures dominate headlines, as do those involving clergy members, football coaches and schoolteachers, because they often tend to have large numbers of victims. In terms of victims per perpetrator, such figures constitute concentrated sources of threat to children. But Hynes’s chart indicates that the general threat from family members cannot be ignored.
“You tend to expect that the majority of offenders are not people in a high-profile position,” said David Finkelhor, director of the Crimes Against Children Research Center at the University of New Hampshire. “They are brothers and uncles, fathers and neighbors.”
Just as secular victims often struggle to bring charges against people close to them, ultra-Orthodox families also grapple with the implications of accusing friends and relatives, these experts say.
“The family doesn’t want the breadwinner to be jailed and the income cut off,” Finkelhor said of secular victims’ families. “They don’t want the rest of the family turning against them because the kid’s fingered the grandparent.”
While the incidence of child sexual abuse within the circle of family and close acquaintances may be no greater than in secular society, ultra-Orthodox families do face special issues when wrestling with the challenge of reporting such people to the police.
Judy Braun, an author who was raised in the ultra-Orthodox community, said the distinction between family and non-family cases may be only partially useful when examining the ultra-Orthodox community. Braun, whose recent novel, “Hush,” is based on her experience of witnessing a friend being abused by a family member, said that because the community is like an extended family, there is often little perceived difference between family members and non-family members. “The [perpetrator] is a third cousin, or a friend of the family, or a son-in-law of a [family member],” Braun said. “It’s like a spider web.”
Further, even without direct and explicit interference from rabbinic authorities or the pressure of ruining a relative’s life, Braun said, parents are under intense pressure not to risk their children being tarnished as impure. “The attitude is a bit like Muslims,” Braun said. “It’s a stain on the [victims] themselves.”
Mesirah — a religious prohibition against informing on a fellow Jew to the secular authorities — is often blamed for dissuading victims from reporting abusers to the police. But there is anecdotal evidence that even in cases where the perpetrator is a non-Jew, ultra-Orthodox families struggle to go to police.
According to Jaus, in one recent case two ultra-Orthodox girls were separately abducted and sexually assaulted. A DNA sample linked a non-Jewish man to the crimes. But both families refused to cooperate, in part, said Jaus, because they feared that an investigation could tarnish the girls’ marriage chances as well as their siblings’ ability to get into school and get married. (Law enforcement sources confirmed that an indictment has finally been filed after one of the families agreed to cooperate.)
Such cases stand or fall on fears of stigma and shame, rather than intimidation. Marci Hamilton, a law professor at Yeshiva University, said victims who cooperate with police risk their future on the hope that they will not be identified. “I’ve heard a number of victims who told me that their lives are literally destroyed, ruined,” Hamilton said. “They will never marry if anyone finds out they were assaulted.”
Even in cases not involving rabbis or other respected community figures, leaders within Brooklyn’s ultra-Orthodox community still often pressure families, according to Jaus. “It’s not just well respected rabbis or someone from school” acting as a perpetrator that sparks community pressure, she said.
Teresa Huizar, executive director of the National Children’s Alliance, said such concerns are typical of conservative religious communities. “The shame created around abuse ought to be exclusively carried on the shoulders of the abuser,” Huizar said. Instead, shame is displaced onto victims and their families, representing “a shifting of moral responsibility and weight from the offender to the victim.”
Hannah Rubin contributed reporting for this story.
Contact Paul Berger at berger@forward.com or on Twitter @pdberger